Kürdistan Bölgesi’nde yabancı şirketler petrol üretimine yeniden başladı

Kürdistan Bölgesi Hükümeti, altyapı onarımlarının tamamlanmasının ardından yabancı şirketlerin petrol üretimine kademeli olarak yeniden başladığını duyurdu.

25 Haziran 2026 - 00:02
25 Haziran 2026 - 00:02
 0
Kürdistan Bölgesi’nde yabancı şirketler petrol üretimine yeniden başladı

Kürdistan Bölgesel Yönetimi (KBY), yabancı enerji şirketlerinin bölgedeki sahalarda petrol üretimine kademeli olarak yeniden başladığını açıkladı. Yetkililer, daha önce altyapıya verilen zararlar nedeniyle üretimin bir süre zorunlu olarak durduğunu belirtti.

Kürdistan Hükümet Sözcüsü Peşewa Hewramani yaptığı açıklamada, ABD’li HKN şirketinin yeniden faaliyete geçtiğini ve ilk aşamada günlük 7 bin varil üretim seviyesine ulaştığını bildirdi. Hewramani, şirketin ayrıca “Atruş” sahasında pazar günü yeniden üretime başlamayı planladığını da söyledi.

Açıklamaya göre, İngiliz “Gulf Keystone” şirketi de “Şeyhan” sahasında üretime yeniden başladı. Norveçli “DNO” şirketinin ise “Tavke” ve “Bişxabor” sahalarında cuma günü üretime dönmesi bekleniyor. ABD’li “Hunt Oil” şirketinin ise 8 Temmuz’da yeniden üretime başlaması planlanıyor.

Hükümet sözcüsü, bazı şirketlerin üretime dönüşünde yaşanan gecikmenin, önceki saldırıların enerji altyapısında yol açtığı ağır hasardan kaynaklandığını belirtti.  Hewramani, hasar gören sahalarda onarım ve teknik rehabilitasyon çalışmalarının tamamlanmasının zaman aldığını ve tesislerin tam kapasiteyle çalışmaya hazır hale getirilmesi için ek süre gerektiğini ifade etti.

Bu haber toplam 189 kişi tarafından görüldü.
Son güncellenme: 02:08:07