Umman ve İran’dan Hürmüz için ortak mekanizma kararı
Umman ve İran, Hürmüz Boğazı’nda güvenli deniz geçişinin sürdürülmesi konusunda mutabık kalırken, boğazın gelecekteki yönetimi, hizmetleri ve maliyetlerine ilişkin ortak bir çalışma mekanizması kurulacağını açıkladı.

Umman ile İran, Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiğine ilişkin yeni bir ortak mekanizma oluşturulması konusunda anlaşmaya vardıklarını duyurdu. Taraflar, boğazdaki güvenli geçiş ilkesine bağlılıklarını yinelerken, aynı zamanda karasuları üzerindeki egemenlik haklarını da vurguladı.
Ortak açıklama, İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi’nin Maskat ziyareti kapsamında gerçekleştirilen görüşmelerin ardından yayımlandı.
Açıklamada, tarafların Hürmüz Boğazı’yla ilgili başlıkları İslamabad mutabakat zaptı çerçevesinde ele aldığı ve sürecin iki ülkenin dışişleri bakanlıkları arasında kurulacak ortak çalışma grubu üzerinden yürütülmesi konusunda uzlaştığı belirtildi.
Hürmüz’ün yönetimi için çalışma grubu
Kurulacak ortak mekanizmanın; Hürmüz Boğazı’nda deniz ulaşımının gelecekteki idaresi, bağlantılı hizmetler ve maliyetlerin uluslararası standartlar doğrultusunda şekillendirilmesine yönelik uzlaşı arayacağını kaydedildi.
Taraflar, boğazın işleyişine ilişkin oluşturulacak herhangi bir düzenlemenin Umman ve İran’ın kıyıdaş devletler olarak sahip olduğu egemenlik ve egemenlik haklarına tam saygı göstermesi gerektiğini de vurguladı.
Güvenli geçiş ve egemenlik vurgusu
Ortak açıklamada, Hürmüz Boğazı’nda ticari ve uluslararası deniz geçişlerinin güvenli şekilde devam etmesinin önemine dikkat çekilirken, bölgedeki düzenlemelerin uluslararası denizcilik normlarıyla uyumlu olması gerektiği ifade edildi.
Son güncellenme: 17:52:48




































































































































































































