Abbas Arakçi: Hürmüz Boğazı’ndan yalnızca İran sorumludur
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Bağdat’ta yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı’nın yönetimi ve deniz trafiğinin düzenlenmesinden yalnızca İran’ın sorumlu olduğunu belirterek, mevcut mutabakatlara uyulması çağrısında bulundu.

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Irak’ın başkenti Bağdat’a gerçekleştirdiği resmi ziyaret kapsamında Iraklı mevkidaşıyla bir araya geldi. Görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında Arakçi, Hürmüz Boğazı’nın yönetimi konusunda dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Arakçi, yeni mutabakatlara göre Hürmüz Boğazı’nda deniz trafiğinin yönetimi ve düzenlenmesinden yalnızca İran’ın sorumlu olduğunu belirtti.
İranlı Bakan, Bağdat’ta Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ile yaptığı görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, boğazın yeniden düzenlenmesi sürecinin mevcut engellerin kaldırılmasının ardından uygulanacağını ve sürecin başladığını ifade etti. Ayrıca bu konuda başka hiçbir ülke veya kurumun sorumluluğunun bulunmadığını vurguladı.
Arakçi, herhangi bir dış müdahalenin veya mevcut mutabakatlara aykırı yeni düzenleme girişimlerinin süreci zorlaştıracağını ve bölgedeki gerginliği artıracağını söyledi.
Açıklamasının sonunda Arakçi, tüm taraflara anlaşmalara bağlı kalma ve Hürmüz Boğazı’nın yönetimine müdahale etmeme çağrısında bulundu.
Son güncellenme: 18:42:26






































































































































































































