İran, BM nükleer denetçilerine kapıyı kapattı
İran yönetimi, BM'nin nükleer denetçilerinin bombalanan tesislere erişime izin vermeyeceklerini açıkladı.

İran, bugün yaptığı açıklamada Birleşmiş Milletler nükleer denetim kurumuna bağlı müfettişlere, geçen yıl İsrail ve ABD ile yaşanan savaş sırasında bombalanan nükleer tesislerine erişim izni verilmeyeceğini bildirdi.
Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Tahran'daki basın toplantısında, "Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü ile bir görüşmemiz olmadı. Ajansın, ABD ve Siyonist askeri saldırganlığı nedeniyle zarar gören İran'ın nükleer tesislerini denetlemesine yönelik bir planımız da yok." dedi.
ABD Başkan Yardımcısı JD Vance pazartesi günü, İran'ın BM nükleer müfettişlerinin geri dönmesine izin vereceğini söylemiş ve bunu İran'ın "kalıcı biçimde nükleer silahlardan arındırılması yolunda büyük bir dönüm noktası ve ilk adım" olarak nitelendirmişti.
Bu açıklama, Pakistan ve Katar'ın arabuluculuğunda İsviçre'de iki taraf arasında yapılan görüşmelerin ardından gelmişti.
Geçen yıl haziran ayında İsrail ile İran arasında yaşanan ve daha sonra ABD'nin de dahil olduğu 12 günlük savaşta Washington, Fordo, Natanz ve İsfahan'daki 3 nükleer tesisi bombalamıştı.
İran, ABD ve İsrail'le yaşanan son savaşta Natanz'ın yeniden hedef alındığını söyledi. Ancak İsrail, "bir saldırıdan haberdar olmadığını" açıkladı.
ABD Başkanı Donald Trump geçen yıl İran'ın nükleer programını "yok ettiğini" iddia etmişti. Ancak hasarın boyutu bilinmiyor.
İran, güvenlik kaygılarını gerekçe göstererek bugüne kadar söz konusu tesislere erişime izin vermedi.
Son güncellenme: 17:15:42




































































































































































































