Hürmüz Boğazı’nda bir gemi daha vuruldu
Hürmüz Boğazı'nda bir ticari gemi daha saldırının hedefi oldu. İngiltere Deniz Ticareti Operasyonları saldırıyı doğrularken, mürettebatın güvende olduğu bildirildi. Bölgede ABD ile İran arasındaki gerilim yeniden yükselirken, denizcilere yeni güvenlik uyarıları yapıldı.

Hürmüz Boğazı'nda tansiyon yeniden yükseldi. İngiltere Deniz Ticareti Operasyonları (UKMTO), TSİ 13.00 sıralarında bir ticari gemiye saldırı düzenlendiğini duyurdu.
İlk belirlemelere göre saldırıda mürettebatın güvenli olduğu, olayın çevre kirliliğine yol açmadığı bildirildi.
Bölgede yaşanan son saldırının, ABD'nin bir gece önce İran'daki hedeflere düzenlediği hava operasyonuna misilleme olabileceği öne sürüldü.
Basra Körfezi'nde yaşanan gelişmeler, İran ile ABD arasında sağlanan geçici mutabakata rağmen bölgedeki tansiyonun yeniden yükseldiğine işaret etti.
Bölgede çatışmalar yeniden şiddetlendi
İran'ın bir gün önce Hürmüz Boğazı'nda seyreden bir gemiyi insansız hava araçlarıyla hedef aldığı, bunun ardından ABD savaş uçaklarının İran'daki askeri noktalara hava saldırısı düzenlediği açıklanmıştı.
ABD, söz konusu operasyonun Hürmüz Boğazı'nda ticari gemilere yönelik saldırıya karşılık gerçekleştirildiğini duyurmuştu.
Öte yandan İran'ın Cumartesi sabahı Bahreyn'deki ABD üslerini de insansız hava araçlarıyla hedef aldığı, saldırının Bahreyn tarafından doğrulandığı bildirildi.
Son güncellenme: 16:13:53




































































































































































































