İsraillilerin yüzde 92'si İran'ı savaşın galibi görüyor

Kudüs İbrani Üniversitesi'nin Agam Enstitüsü'ne yaptırdığı ankete göre İsraillilerin büyük çoğunluğu, ABD'yle mutabakata varan Tahran yönetiminin Tel Aviv ve Washington'ın 28 Şubat'ta başlattığı İran savaşından kazançlı çıktığını düşünüyor.

22 Haziran 2026 - 10:11
22 Haziran 2026 - 10:20
 0
İsraillilerin yüzde 92'si İran'ı savaşın galibi görüyor

17-20 Haziran'da 17 yaş ve üstündeki 3 bin 644 İsrailliyle yapılan ankete katılanların yüzde 92,1'i İran'ın savaşı kazandığını belirtti. 

Yüzde 82,9'luk bir kesim İran'a karşı yürütülen savaşın İsrail'in uzun vadeli güvenliğine zarar verdiğini ifade ederken yüzde 86 savaşın negatif sonuçları olduğunu bildiriyor. 

İsrail'in kayda değer kazanımlar elde ettiğini ve varoluşuna yönelik bir tehdidi ortadan kaldırdığını söyleyen Başbakan Binyamin Netanyahu'nun bu ifadelerine inanmayanların oranı yüzde 72,5 çıktı. 

Netanyahu'nun savaşı iyi yürütümediği kanısını taşıyanların oranı da yüzde 56,4 olarak ölçüldü.

İsrail'in hedeflerinin tamamına ya da bir kısmına ulaşamadığını düşünenlerin oranı da yüzde 87,8'i buldu. 

ABD Başkanı Donald Trump'la zıt düşme pahasına Lübnan'daki Hizbullah'a yeniden büyük bir operasyon düzenlenmesini isteyenlerin oranı da yüzde 48,2 çıktı.

İran ve ABD, Pakistan aracılığında yapılan müzakere süreci kapsamında 14 Haziran'da savaşın durdurulması ve taraflar arasındaki sorunların görüşmelerle çözülmesini öngören 14 maddelik mutabakata vardıklarını duyurmuştu.

"İslamabad Mutabakatı", 18 Haziran'da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girmişti.

.

 

Bu haber toplam 301 kişi tarafından görüldü.
Son güncellenme: 11:23:30