İran'dan yalanlama: İsviçre’deki görüşmelerde nükleer taviz vermedik
ABD'nin İran petrolüne yönelik yaptırımları 60 günlüğüne askıya alma kararının ardından Tahran'dan açıklama geldi. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İsviçre'deki görüşmelerde nükleer programla ilgili yeni bir taahhütte bulunulmadığını söyledi.

ABD Hazine Bakanlığı'nın İran petrolüne yönelik yaptırımları 60 günlüğüne askıya aldığını duyurmasının ardından, Tahran yönetimi İsviçre'de yürütülen görüşmelerin içeriğine ilişkin açıklamada bulundu.
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, diplomatik temaslarda nükleer dosyanın müzakere edilmediğini ve İran'ın bu konuda yeni bir taahhütte bulunmadığını ifade etti.
Bekayi, İran ile Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı arasındaki iş birliğinin sürdüğünü belirterek, "İran ile UAEA arasındaki işbirliği; Meclis kararları ve Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi'nin belirlediği mevcut stratejiler doğrultusunda yürütülmektedir" dedi.
İran resmi medyasına konuşan ve müzakerelerin içeriğine hakim olduğu belirtilen üst düzey yetkililer ise İsviçre'de gerçekleştirilen ve yaklaşık 18 saat süren görüşmelerde nükleer dosyanın gündeme gelmediğini öne sürdü.
Yetkililer ayrıca, İran ile ABD arasında savaşı sona erdirmeyi hedeflediği belirtilen "İslamabad Mutabakat Zaptı" kapsamında nükleer müzakerelerin başlaması için belirli koşulların bulunduğunu hatırlattı. Tahran yönetimi, nükleer konuların masaya yatırılabilmesi için mutabakatın 13. maddesinin eksiksiz şekilde uygulanması gerektiğini savunuyor.
ABD'nin yaptırımları geçici olarak askıya alma kararı sonrasında taraflar arasındaki diplomatik sürecin nasıl ilerleyeceği ise merak konusu olmaya devam ediyor.
Son güncellenme: 22:17:50






































































































































































































