Netanyahu: İran’la hesaplaşma bitmedi
İsrail Başbakanı Netanyahu, İran ve müttefikleriyle süren mücadelenin henüz sona ermediğini belirterek, ülkesinin önümüzdeki 30 yıldaki konumunun askeri gücüne bağlı olacağını söyledi. Netanyahu ayrıca, ABD desteğine teşekkür etmekle birlikte İsrail’in silah alanında bağımsız hale gelmesi gerektiğini vurguladı.

İsrail Başbakanı Benjamin Netanyahu, İran ve bölgedeki müttefikleriyle yaşanan çatışmanın henüz sona ermediğini söyledi.
İsrail basınında yer alan haberlere göre Netanyahu, geçen perşembe günü Gush Etzion’da yedek subay adaylarıyla gerçekleştirdiği toplantıda, İsrail’in İran’a ve ona bağlı güçlere karşı yürüttüğü mücadelenin devam ettiğini ifade etti.
“Şu anda İran ve onun vekil güçleriyle karşı karşıyayız. Onları vurduk. Bu henüz bitmedi ancak sonuç bizim gücümüze bağlı” diyen Netanyahu, İsrail’in gelecekteki konumunun askeri kapasitesine bağlı olacağını belirtti.
“Önümüzdeki 30 yıl gücümüze bağlı”
İsrail’in önümüzdeki üç on yıldaki stratejik konumunun ülkenin sahip olduğu güç tarafından şekilleneceğini savunan Netanyahu, bu doğrultuda askeri kapasitenin artırılması için çalışmalar yürütüldüğünü kaydetti.
“İsrail’in önümüzdeki 30 yıldaki yeri gücüne bağlı olacak. Biz de şimdi daha büyük bir güç inşa ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Silah bağımsızlığı vurgusu
Konuşmasında ABD ile savunma alanındaki ilişkilere de değinen Netanyahu, Washington’un desteğini takdir ettiğini ancak İsrail’in yabancı silahlara bağımlılığını azaltması gerektiğini söyledi.
Netanyahu, “Silah alanında bağımsızlık istiyorum. Kendi bağımsız silah sistemimize sahip olmamız gerekiyor. Kendi silahlarımızı üretiyoruz” dedi.
Son güncellenme: 14:08:29


































































































































































































